Hoe moet je een spin weghalen waar je bang voor bent?

Ik durf hem niet weg te halen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
36.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik las ergens anders op goeie vraag: dan moet je je ogen dichtdoen of de andere kant opkijken, en dan is ie vanzelf weg

Het beste antwoord

peace dove , het zijn hele lieve dieren . Ze doen alleen 'n vlieg en mug kwaad .Jouw angst berust op niets. Effectiever dan glas is , 'n transparante kan/ bus waar jodenkoeken in gezeten hebben . Die zet je er overheen , en dan schuif je voorzichtig 'n stevig papiertje onder de bus . Dan zit hij er in en kan je hem naar buiten brengen .Om jouw angst weg te nemen ,het volgende.Ik heb meerdere keren 'n spin met de hand uit 'n waterton gehaald . Als ik eenmaal bij het bosje was waar ik hem op 'n blaadje wilde schuiven , had hij z'n angst voor mij al verloren. Het zijn schitterende dieren . Zie foto . Maar Peace Dove , 'n spin is jouw bondgenoot ! Hij vangt muggen die jou aanvallen , die jou WEL bijten. Dus je moet NOOIT 'n spin (die jouw vriend is) doodmaken . Hij helpt jou . Als je brand in huis hebt , en de brandweer komt , dan gooi je hem toch ook niet van de ladder !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is waar, bedankt!

Andere antwoorden (14)

Met de stofzuiger hoef je niet dicht in de buurt te komen en weg is hij zeker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar als je hem niet dood wil maken of bang bent dat hij uit de stofzuiger kruipt, kun je er ook een glas/kom overheen zetten (als hij tenminste op de grond zit). Dan wacht je tot iemand anders komt :P. Zit hij op het plafond of op de muur, zul je toch echt de stofzuiger moeten pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zet er een groot glas over, en schuif een stuk karton of een ansichtkaart er onder.
nu kan je 'm naar buiten gooien.
Rieneke1
13 jaar geleden
"He, ben jij stoer genoeg om bij mij thuis een spin weg te halen?"

Echt een perfecte openingszin in de kroeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drepolli
13 jaar geleden
XD geniaal!
Bel dan aan bij je buurman. Misschien dat hij het wel voor je wil doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon stoffer en blik gebruiken. Zo doe ik het zelf ook altijd. (Ik hou ook niet van spinnen. :P)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een vliegen mepper of gewoon een spatel hem doden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een grote pot of vaas eropzeten die lang is en een papiertje eronder en buiten zetten! Jij blij, spin blij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is een boterhamzakje een goed idee om de spin in te vangen?
Veel Succes
En misschien kan iemand je helpen om over je angst heen te komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo snel mogelijk met een schoen of wat je bij de hand hebt, dood slaan,tis net als n mug, gewoon een insect,daar zijn er genoeg van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slecht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-))
Zelf ben ik doodsbang voor spinnen, het maakt niet uit of ze groot of klein zijn, dood eng!
Ik heb een elektrische vliegenmepper en daar maak ik ze mee dood....Het werkt prima, alleen wel zorgen dat de batterijen maximaal zijn, anders wordt een spin er niet warm of koud van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet ut, niet diervriendelijk, maar de angst voor spinnen is groter dan het medelijden dus ik dood hem met de vliegenmepper in koele bloede....al kost het me 100 minnetjes
Ik stuur meestal mijn kat erop af, die eet hem dan op. Als de kat op pad is dan zet ik er een emmertje overheen.
Het voordeel van dat emmertje is dat die niet doorzichtig is en ik er dus even niet tegen aan hoef te kijken. Vervolgens wacht ik tot mijn vriend thuiskomt en die brengt hem dan naar buiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is ook een goed idee, de kat.....was ik nog niet op gekomen, doe het wel bij vliegen
pak een glas en een papiertje, zet het glas om de spin en schuif het papiertje eronderdoor, zo kan je hem makkelijk meenemen en buiten zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het helemaal met Yann1 eens, spinnen zijn niet eng, ze doen niets. Maar als je haar niet durft te pakken gewoon een glas erover en een papiertje eronder schuiven.